Utilizan artificial intelligence para hacer películas, y tú puedes ayudar

(CNN) — “Salt” looks like many sci-fi films from the 1970s and early 1980s, with 35mm images of space cargo and alien landscapes. Pero, aunque parezca un retroceso, la forma en que se creó points a lo que podría ser una nueva frontera para hacer películas.

“Salt” is a creation of Fabian Stelzer. No he is a film director, but during the last few months he has based a large measure on tools of artificial intelligence (IA) to create this series of short films, which he publishes approximately every few weeks on Twitter.

Stelzer creates images with image generation tools such as Stable Diffusion, Midjourney and DALL-E 2. Voices are created above all with IA voice generation tools such as Synthesia and Murf. Y utiliza GPT-3, un generador de texto, para ayudar a escribir el guion.

There is also an element of public participation. Después de cada nueva entrega, los espectadores pueden to vote sobre lo que debiera ocurrir a contenido. Stelzer takes the results of these surveys and incorporates them into the plot of future films, which can be elaborated more quickly than a traditional filmmaker, because they use AI tools.

Esta imagen, que forma parte de la serie de cortometrajes

This image, which forms part of Fabian Stelzer’s “Salt” short film series, was created through Stable Diffusion with the phrase “a luxury apartment with large windows overlooking an exuberant forest landscape of Hongos, photogram of the film de ciencia ficción de la decada de 1980, captura de pantalla de una película”.

“En mi pequeño estudio casero puedo hacer una película de sciencia ficción de los 70 si quiero,” said Stelzer, who lives in Berlin, in an interview with CNN Business from that studio. “Y en realidad puedo hacer algo más que una película de sciencia ficción. Puedo pensar: ‘¿Cuál es la película en este paradigma, donde la execución es tan fácil como la idea?”.

La trama es, al menos por ahora, todavía vaga. As a sample traileren general se centra en un planeta lejano, Kaplan 3, donde una sobreabundancia de lo que initially parece ser sal mineral conduce a situaciones peligrosas, como poner en peligro de alguna manera una space nave que se acerca. Para hacer las cosas más confusas (e intriguingtes), también se introducen diferentes hilos narratives y, quizás, even algunas anomalías temporales.

Muchas de las imágenes de

Many of the images from “Salt” by Stelzer use terms like “35 mm” and “ciencia ficción”. Para esta, creada con Midjourney, wrote “imágenes en 35 mm de alta resolución de una larga nave espacial de carga de sciencia ficción de los años 70s, atmosfera oscura y beige, electrónica oscura, costras de sal en el casco, escasos LED”.

Los cortos resultantes son hermosas, misteriosas y ominosas. Until now, each film lasts less than two minutes, according to the maximum duration of videos on Twitter, which is two minutes and 20 seconds. De vez en cuando, Stelzer tuitea una imagen fija y un pie de foto que contributen a la extraña mythology de la serie.

Al igual that AI image generators have already baffled some artists, Stelzer’s experiment offers a prime example of the disruptors that AI systems could be for making films. As AI tools that can produce images, text and voices become more powerful and accessible, they could change our way of thinking about the generation and execution of ideas, challenging what it means to create and be a creator. Aunque los seguidores de estos videos son limitados, algunos en el espacio tecnológico están observando de cerca y esperan que haya más.

“Ahora mismo está en una fase embrionaria, pero tengo toda una serie de hacia de hacia dónde quiero llevar esto”, affirmed Stelzer.

“Shadows of ideas and seeds of histories”

The idea of ​​”Salt” arose from Stelzer’s experiments with Midjourney, a powerful public access artificial intelligence system with which users can enter a text and obtain an image as a response. The indications that he gave to the system generated images that, according to him, “looked like a movie world”, and showed things like extraterrestrial vegetation, a mysterious figure lurking in the shadows and a strange-looking research station on an arid mining planet. One of the images included what looked like salt crystals, he explained.

“Vi esto delante de mí y me dije: ‘Vale, no sé lo que pasa en este mundo, pero sé que hay muchas historias, cosas interesantes,'” he said. “Vi matices narratives y sombras de ideas y semillas de historias”.

Para esta imagen de

For this image of “Salt”, Stelzer used Midjourney with the indication “fotograma de película de una estación en un investigación en un planeta minero, ambiente de sciencia ficción, beige y oscuro, película de sciencia ficción de los años 80s, atmosfera tensa, plants y vegetación extraterrestrial rara, árida, polvorienta, niebla”.

Stelzer has experience in IA: he co-founded a company called EyeQuant in 2009, which he sold in 2018. tuiteó el 14 de junio sin ninguna introducción escrita. (Eso sí, el tuit included un emoji de un salero.

A eso le siguió lo que Stelzer llama el primer episode un par de días después Hasta ahora ha publicado varios, junto con numerous imágenes fijas y algunos breves fragmentos de películas. With time, he hopes to convert the pieces of “Salt” into a feature film, he said, and is creating a related company to make films with IA. They say that it takes me a day to make each film.

El ambiente de sciencia ficción vintage es, en parte, un homenaje a un genero que le gusta a Stelzer y, en parte, una necessidad deboda los límitas tecnicos de los imagen generatores de IA, que todava no son muy buenos para producir imágenes con texturas de alta fidelidad. Para conseguir que la IA generates las imágenes, elaborates indications that include phrases like “un puesto de investigación de ciencia ficción cerca de una cavea minera”, “imágenes en 35 mm”, “atmósfera oscura y beige” y “costras de sal en la pared”.

The aspect of the film also adjusts to the editing style of Stelzer as an amateur author. Since he uses AI to generate fixed images for “Salt”, Stelzer employs some simple techniques to make the scenes look animated, like shaking parts of an image to make it appear that they are moving or zooming in. Es tosco, pero eficaz.

“Salt” va a la universidad

“Salt” has a small but charming group of followers on the internet. As of Wednesday, the film series’ Twitter account had about 4,500 followers. Algunos de ellos le han pedido a Stelzer que les muestre cómo hace sus películas, dijo.

Para imaginar esta vista del interior de un carguero, Stelzer le dio a Midjourney la frase

To imagine this view of the interior of a freighter, Stelzer gave Midjourney the phrase “a recording in 35 mm of high resolution of the interior of the control room of a large space freighter, in the center there is a person sitting on a chair, ambiente oscuro y beige, electrónica oscura, costras de sal en la pared, escasos LED”.

Savannah Niles, director of product and design of the constructor of experiences of augmented reality and virtual reality Magnopus, followed “Salt” on Twitter and said that he saw it as a prototype of the future of narration: when people participate actively and contribute to a narrativa que la IA ayuda a construir. He hopes that tools like those used by Stelzer can reduce and speed up the production of films, which today can involve hundreds of people, take several years and cost millions of dollars.

“Creo que van a surgir muchas de ellas, lo cual es emocionete”, he affirms.

It is also used as a teaching medium. David Gunkel, a professor at the University of Northern Illinois who has been watching the films via Twitter, said that he had previously used a science fiction short called “Sunspring” to teach his students about computational creativity. Released in 2016 and starring Silicon Valley actor Thomas Middleditch, it is believed to be the first film that utilized AI to write the script. Ahora, plana utilizar “Salt” en sus clases de tecnologia de la communication del semestre de otoño, indicó.

“Crea un mundo en el que te sientes compromido, inmerso”, he said. “Solo quiero ver más de lo que es posible, y lo que saldrá de esto”.

Stelzer assures that he has an “algo cohesive” idea of ​​what will be the general narrative structure of “Salt”, but he is not sure of wanting to reveal it, in part because the community’s participation has made history deviate in some aspects of lo que había planado.

“En realidad, no estoy seguro de que la history que tengo en mente se desarrolle así”, he said. “Y el encanto del experimento para mí, intelectualmente, está impulsado por la curiosidad de ver lo que yo, como creador, y la comunidad podemos idear juntos”.

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